måndag 15 september 2008

Purikura-bilden som får klockorna att stanna


Igår var jag på middag med 1000apor/pause.se-Klara och våra gubbar. Efter middagen hamnade vi på gamecenter (det stora i Shibuya med discobowling, pingpong, spelhall, biljard, karaoke och typ tusen andra aktiviteter). Vi ville spela pingpong, men tappade peppen när det visade sig att det inte fanns någon bar.
Istället gick vi och drack vin på en av de minimala nomiya-barerna under tågspåren, men först körde jag och Klara en vända i en purikura. Temat för automaten vi valde var RICH MADONNA.

Men något gick galet! Tre bilder är spexiga. Vi har på oss tokiga hattar, fluga och festliga glasögon. Runt oss trängs stjärnor, körsbär och glittriga rosetter.
Men tredje bilden från vänster! 
Det enda spexet är en INFÄLLD MOBIL
Klara ser i alla fall oerhört nöjd ut med sin lur. 

2 kommentarer:

C sa...

Åh, purikura vill jag prova! Är det svårt att förstå instruktionerna på de där ställena?

Anonym sa...

åååh den maskinen tog jag också kort i i hong kong, blä jag saknar purikura :( hah! usch, tråk sverige