tisdag 23 september 2008

Maria, du bist ja NICHT eine richtige frau!!!


Har fyllt mig med skräp konstant på senare, och det blev knappast bättre av en minisemester i Kyoto... Därför gick jag loss på den här superlunchen idag på AVEDA Pure Café. Brunt ris med grönsaker, nötter och bönor, brun bulle och tomatsoppa med massa tjafs i. Så otroligt gott - varför kommer man aldrig loss och gör sånt här hemma??? Istället sitter man (jag) där med ett gäng rostmackor alternativt müsli direkt ur påsen... Är så sämst på att fixa middag.

När jag var 19 och jobbade som servitris på hotell i St Anton i Österrike retades jag för att jag inte var en "äkta frau". Jag hade inga tuttar, jag kunde inte laga ordentlig mat och jag var värdelös på att dammsuga. Jag skulle aldrig bli gift skrockade hela den inavlade mastodontklanen på Hotel Alpenhof. Vem vill gifta sig med en sån DÅLIG frau??? Hon kan knappt ens HÅLLA i sleven! Och dessutom har hon KYCKLINGBRÖST! Va?! Det fattar väl vem som helst att ingen man vill ha en SÅN.

Märkligt nog fick jag ju både man och ring på fingret, så det finns hopp även för oss bedrövliga dammsugerskor och kokerskor. Det gör inte så mycket att jag knappt kan koka nudel när både herren och frun i vår lilla familj tusen gånger hellre äter på lokal än lagar hemma. Men LITE bättre skulle jag faktiskt kunna bli... För min skull, inte för att behaga Beats. Vill han äta stabbig husman får han laga själv. Blir han däremot sugen på en brunrisanrättning med morot och böna så står jag gärna till tjänst!

2 kommentarer:

Make Me Up sa...

det ser hur gott som helst ut! Jag gillar inte heller laga mat, och vem skulle inte välja den lunchen framför min mat vilken dag som helst?? Jag är dock otroligt lyckligt lottat med en karl som gärna står vid spisen. (det lönar sig ibland att ge karl alla köksapparater han önskar sig)! Men hade vi haft ett pyttigt kök hade nog inte sambo lagat s mycket mat heller...

Marie-Louise sa...

Hahaha! Minns när du berättade den historian när vi hade tjejkväll i Harajuku. Så pantad gubbe du hade att göra med. Jag läser din blogg ibland, och gud så jag saknar Tokyo!