måndag 29 september 2008

Faaan - jag missade modeshow för BLÖJA!!!


Jag sliter mitt hår.

Det har varit modevisning för vuxenblöjor i Shinagawa (där Beats jobbar) och jag har helt missat. Det var ett Kyoto-baserat företag som styrde upp visningen av inte mindre än 170 olika blöjmodeller för vuxna med motiveringen att inställningen till blöjor för vuxna måste bli mer "cheerful".
Alla fiffigheter fanns på plats på modellerna (som bar svart kroppstrumpa under blöjan) - från nätta "Relief" ("thin, lively type of underpant that can be pulled up easily") till mer hardcore "Number Two" ("a 'Profit' slim-crotch with gathers that fit the buttocks to prevent leakage").

VARFÖR åh VARFÖR missade jag det?? Har ju dessutom lite personligt intresse i det här med vuxenblöja i och med det här med min otroligt minimala kissblåsa som garanterat kommer spåra ur totalt efter barnafödande/klimakterie etc etc. Jag är definitivt blöjkonsument in the making.

För er som vill veta finns det runt 400 olika sorters blöjor för vuxna i Japan. Det är en mycket mycket hög siffra.

1 kommentar:

\ /-]\[E$@ sa...

hmm.. och i mitt jobb så misstänker vi att en anställd tänder på blöj porr :S.. blää