måndag 29 september 2008

Nä men vad tusan, är det en fågel i holken?!

Idag höll jag på att få hjärtattack.

Efter den misslyckade turen till H&M gick jag in på ett av Ginzas mest populära pensionärsdagis, varuhuset Mitsukoshi, för att köpa något att äta i den enorma mathallen.
Sedan tog jag en sväng till damrummet. 
Som vanligt går ett brusande spolljud igång när man närmar sig sitsen, vilket inte alls är konstigt, så är det på vår toalett här hemma också. Jag kan knappt kissa längre på toaletter utan brusljud för det känns så jobbigt att alla utanför hör hur det skvalar. Toa med fuskljud är en av tidernas bästa japanska uppfinningar, helt klart.

I alla fall, strax går det igång en våldsamt FÅGELKVITTER. Och mitt hjärta stannar. Jag är LIVRÄDD för fåglar. Fåglar är det absolut mest obehagliga jag vet, särskilt storlek duva och upp. Och så låter det som en hel FARM från toaletten. Tvångstankar om flaxande vingar och ilskna näbbar i rumpan tog fart, och jag kunde inte bli klar snabbt nog. Det var så ÄCKLIGT!

Nu är jag hemma i tryggheten med toalett som inte KVITTRAR utan BRUSAR. Har aldrig känt mig så nära det där vita rymdskeppet som ska föreställa vår tjutta innan...

Inga kommentarer: