torsdag 11 september 2008

Husesyn i uppfräschad skokartong!

FÖRE...

Nu bjuds det på husesyn här i skokartongen på Sakuragaoka - "Körsbärsbacken" mellan Shibuya och Daikanyama.

Jag och Beats jobbade hela dan igår med att skruva skåp, möblera om, montera in ny teve och rensa bland allt skräp vi samlat på oss. Är som ett helt nytt hem, känns underbart. Vi har haft hela våra liv i påsar och intryckta i de få förvaringsutrymmen vi har, och lägenheten kändes till sist klaustrofobisk och dammig. Så i helgen var det IKEA, Muji, FrancFranc, Loft mm mm.

Välkomna in (och låt mig påpeka att det ser ganska kalt ut, vi har inte "pyntat" ännu)!

...OCH EFTER!
Rensade vårt överbelamrade så kallade kök och flyttade in PS-skåpet.

PS-skåpet med brödrost, samt Beats plats vid köksbordet.

Dammade till och med av mina gamla nagellack!

Ny sideboard från IKEA Stockholm, ny Sharp-teve och nytt IKEA Stockholm-skåp i mitt kontor.

Vaddårå, skulle det vara något fel med att ha ett stort självporträtt på första parkett??? Nejdå, jag har inte drabbats av hybris - tavlan är en present från Lina (som också gjort den här sidans logga.)

Vi försöker skapa ILLUSION om större ytor!

Prydligt med vita lådor i badrummet!

2 kommentarer:

Aska sa...

Ni har så förbaskat snyggt golv.
Hur stor är skokartongen?

Maria sa...

Tackar bugar! Gillar det supermycket, men SÅ jobbigt att hålla rent!!
Skokartongen är strax under 50 kvm, och då har vi varken vind eller källare så grejer ÖVERALLT!!!