onsdag 17 september 2008

Liten (småfreaky) lek med Anna Sui-looken



Om jag hade fått välja och vraka bland alla looker i världen så skulle jag vilja se ut som shopgirlsen på Anna Sui här i Tokyo. De är små dockor pyntade i spets, rosetter, lila nagellack, tung eyeliner, babydollklänningar, bambiklackar, glitterögonskuggor och porriga strumpor mitt i allt gull.

Men en lite feg testkörning av looken visar att den inte riktigt är för mig. Jag är för lång, för ojapansk och alldeles för nära pensionsåldern. Det blir mer jättebebis alternativt galen tant i pippilotter och knästrumpa. Lite som han transan i Populärmusik från Vittula. Huh.

Nej, jag får nog låta den sidan av mig vila i frid tillsammans med alla gamla tiaror och Courtney Love-sjaskiga klänningar hemma i gamla flickrummet...

Nu, ut på kafé och vara kreativ. Sen fika med Klara!

1 kommentar:

Anonym sa...

nejdå! jag tyckte du var söt i det! ^^