fredag 19 september 2008

Fredagsfika med japanska Vogue

Nu har jag varit på café och druckit te och pratat skönhet med Vogue Nippons söta skönhetschef Aya. Gick jättebra och hon avslöjade en massa hemlisar om hur man håller huden, håret och figuren i skapligt skick. Men de kan jag inte berätta om här, det ska in i min lilla bok som kommer ut nästa år! Så mycket kan jag i alla fall säga som att dessa japanska män med sina preteen-ideal för kvinnor var på tapeten igen... Tycker det är lite ledsamt på något sätt. Och jag blir arg på tjejerna som svansar med. Är ju knappt klokt att fyrtioåringar strävar efter att ha hud och lena ben som en tolvåring som inte ännu är könsmogen!
Odla kvinnligheten och din skönhet, men gör det FÖR FAN inte bara för någon karls skull! 

Återigen berömde Aya min hy - HURRRAAAA!!!! Älskar komplimanger för huden, lägger ju ner, ehuuum, ganska mycket energi på den (sån blir man om man legat i hårda strider med eksem och allergier och tonårsfinnar och allt möjligt skräp hela livet).

Nu är en tyfon på väg mot Tokyo, men förhoppningsvis kan man ut och svira lite i afton ändå. Mycket upplagd för vin - var ju hela fyra dagar sedan sist!

Och denna fredagskvällen vill jag INTE ha några telefonsamtal om föräldrar eller brorsor i bilolyckor, okej familjen??! Nu håller ni er hemma i säkerheten!
(Har nog fortfarande inte tagit in vad som hände med mamma. Tanken på hur det hade kunnat gå får hela själen att vända sig ut och in. Min mamma! Blir nästan religiös när jag tänker på änglavakten som måste varit on-duty den dagen...)


Inga kommentarer: